Slaap vormt een belangrijk onderdeel van ons leven. Iedereen weet wel dat je 7-9 uur per nacht moet slapen om goed te functioneren, maar niet iedereen weet dat slaap uit bepaalde fases bestaat. Het gaat bij slaap niet alleen om het aantal uur dat je slaapt, maar ook om de fases die je tijdens je slaap doormaakt. Die zorgen er voor hoe je de dag ervaart. Of je energie hebt, of je weloverwogen keuzes maakt, of je gefocust bent. 

Heel weinig mensen beseffen dat ze zelf heel veel invloed hebben op de kwaliteit van hun slaap. Hoeveel invloed de keuzes die ze overdag maken invloed hebben op hun slaappatroon en hoeveel invloed hun slaappatroon heeft op de keuzes die ze overdag maken.

Herken jij jezelf in een aantal van de onderstaande klachten?


  • niet in kunnen slapen
  • slecht of onrustige slapen
  • veel te vroeg wakker
  • niet door kunnen slapen
  • vaak vermoeid
  • weinig energie
  • geen focus
  • slechte concentratie
slak

Zou je daar wat aan willen veranderen?


Zou je wel eens willen weten...

fit en vrolijk


  • hoe jij je slaap positief kunt beïnvloeden met kleine aanpassingen
  • wat het verschil tussen slaap kwaliteit en slaap kwantiteit is op je dagelijks leven
  • waarom koffie je slaap beïnvloed
  • wat cortisol met je slaap te maken heeft
  • waarom je niet afvalt als je slecht slaapt
  • waar je rem slaap voor is
  • wat de invloed van licht op je slaap is

Zou je wel aan slag willen, maar weet je niet waar je moet beginnen?

Of wil je gewoon een keer advies over jouw slaappatroon?


Back to Basics brengt je terug naar de naar de basis. De basis qua voeding, beweging en leefstijl. De basis waar wij zó ver van verwijderd zijn geraakt. Met overzichtelijke adviezen breng ik duidelijkheid in het chaotische oerwoud op het gebied van voeding, leefstijl en beweging. 

Ik ben Joyce en afgestudeerd orthomoleculair therapeut. Als orthomoleculair therapeut geef ik advies over voeding, beweging en leefstijl. Iedereen weet dat je gezond moet eten voor een gezond lijf, maar wat houdt gezond eten precies in? Wanneer heb je een gezond bewegingspatroon? En wat houdt aanpassing van je leefstijl eigenlijk in?