Slaap

Slaap vormt een belangrijk onderdeel van ons leven. Iedereen weet wel dat je 7-9 uur per nacht moet slapen om goed te kunnen functioneren, maar niet iedereen weet dat je je slaap positief kunt beïnvloeden. Het gaat niet alleen om het aantal uur dat je slaapt, maar ook om de fases die je tijdens je slaap doormaakt. Die zorgen er voor hoe je de dag ervaart. Of je energie hebt, of je weloverwogen keuzes maakt en of je gefocust bent. 

Heel weinig mensen beseffen dat ze zelf heel veel invloed hebben op de kwaliteit van hun slaap. Hoeveel invloed de keuzes die ze overdag maken invloed hebben op hun slaappatroon en hoeveel invloed hun slaappatroon heeft op de keuzes die ze overdag maken.

Herken jezelf in een aantal van de jij onderstaande klachten?

  • niet in kunnen slapen
  • slecht of onrustig slapen
  • vroeg wakker
  • niet door kunnen slapen
  • vaak vermoeid
  • weinig energie
  • geen focus
  • slechte concentratie

Zou je wel eens willen weten …

  • hoe je slaap positief kunt beïnvloeden door kleine aanpassingen
  • wat het verschil is tussen slaap kwaliteit en slaap kwantiteit is op je dagelijks leven
  • waarom koffie je slaap beïnvloed
  • wat cortisol met je slaap te maken heeft
  • waarom je niet afvalt als je slecht slaapt
  • waar je rem slaap voor is
  • wat de invloed van licht op je slaap is

Zou je wel aan slag willen, maar weet je niet waar je moet beginnen?

Of wil je gewoon een keer advies over jouw slaappatroon?