Granola 2.0

  • 200 gram havermout
  • 120 gram pitten en noten
  • 0,5 theelepel baharat kruiden (te verkrijgen bij de turkse winkel) of kaneel
  • 30 gram olijfolie of kokosolie
  • 50 gram honing/ahornsiroop

Verwarm de over voor op 150 graden. Verwarm 30 gram olie en 50 gram honing of ahornsiroop op een laag vuurtje in een pannetje. Meng 200 gram havermout, 120 gram pitten/zaden/noten en 0,5 theelepel baharat kruiden door elkaar. Meng het verwarmde olie mengsel goed door de droge ingrediënten. Spreid uit op een met bakpapier beklede bakplaat. Bak de granola 15-20 minuten in de oven. Tussendoor elke 5 minuten omscheppen en in de gaten houden. Wanneer de granola licht bruin is, is hij klaar. Voor gebruik af laten koelen. Bewaar de granola in een goed afgesloten pot.

Granola is een gezonde en glutenvrije variant van ontbijtgranen en kan je door je (plantaardige)yoghurt eten met wat fruit erbij.

Ook dit is weer een recept dat je naar je eigen smaak aan kan passen door gedroogd fruit toe te voegen, andere kruiden of stukjes chocolade. 

Granola
Granola 2.0

Add A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.