joyce@back-2-basics.nl

Slaapcoaching

Voor mij is een goede nachtrust de basis. Jouw lijf en leven bevatten elementen die invloed hebben op jouw nachtrust. Andersom heeft een goede nachtrust ook weer invloed op die elementen. Zo kunnen we al die elementen bekijken en optimaliseren waar nodig, zodat jij energiek, gefocust en ontspannen jouw leven kan leven.

- Joyce Bogtman -

Beter slapen

Natuurlijk weet iedereen wel dat goed slapen belangrijk is. Jij merkt vast ook wel dat je na een slechtere nacht prikkelbaarder en minder gefocust bent. Heb je er al eens op gelet dat je dan ook meer trek hebt en dan vooral in makkelijke, snelle hapjes? Verschillende hormonen zorgen er voor dat je meer trek hebt en minder snel verzadigd bent als je slecht hebt geslapen. Maar ook werkt jouw 'rem' minder goed, waardoor je sneller toe geeft aan slechte gewoontes.

Die rem zorgt er ook voor dat je je emoties beter in de hand hebt. Na een slechte nacht ben je minder weerbaar tegen negatieve invloeden van buitenaf. Je bent sneller geïrriteerd, emotioneler en impulsiever. Je denkt minder lang na over wat je doet en wat de gevolgen zijn.

Niet alleen op de korte termijn heeft slecht slapen invloed op jouw gezondheid. Uiteindelijk verhoogt slecht slapen de kans op hart- en vaatziekten doordat je lichaam 's nachts niet goed kan herstellen. Slecht slapen verhoogt de kans op obesitas, stress gevoeligheid en depressiviteit doordat je hormonen verstoord worden.

Neem gerust contact met mij op, dat mag ook midden in de nacht!

Ik heb een vraag

verbinding

Wil jij meer grip op jouw nachtrust? Dat kan!

Samen met jou kijk ik wat we aan kunnen passen en verbeteren in jouw leven om de kwaliteit van jouw nachtrust te optimaliseren. 

Je nachtrust wordt door heel veel aspecten beïnvloed. Voeding, ademhaling, beweging en stress zijn een paar aspecten die er voor kunnen zorgen dat jij niet goed genoeg slaapt. Al deze aspecten bekijk ik samen met jou. Door een plan in overleg met jouw op te stellen met kleine, eenvoudige tips kan jij aan de slag om je slaap te verbeteren.

Plan een afspraak